Jessica Arosenius
0

Info & Villkor

Här hittar du samlad information om köpvillkor, leveranser, returer, priser, cookies, personuppgifter och mycket annat.
Köpvillkor

Din ångerrätt gäller i 14 dagar från den dag du mottagit varan. Vid önskad retur mejla till jessica.arosenius@gmail.com och meddela vilken order det gäller.

Leveranser

Leveranstiden uppskattas att vara 2–5 arbetsdagar inom Sverige och skickas som brev eller paket med Postnord. Vi skickar i nuläget endast inom Sverige. Observera att under kampanjperioder, nya släpp, högtider och reor kan våra leveranstider vara längre än vanligt. Leveranstider som anges av oss är alltid informativa riktlinjer och inte bindande för oss.

Vi tar aldrig ansvar för anlitade transportföretags handlingar.

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan syns det totala priset inklusive alla avgifter: moms, frakt och betalning. Vi erbjuder våra kunder betalning via kortbetalning. Vid specialbeställningar gäller inga rabattkoder.

Returer

Du är skyldig att hålla varan i befintligt skick och använda varor tas ej emot. När du skickar tillbaka din försändelse skall varan paketeras varsamt i sin ursprungliga förpackning. Ångerrätten gäller ej specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Returer skickas till: Jessica Arosenius, Gullmarsvägen 11 lgh 1605, 121 40 Johanneshov

Returer sker på egen bekostnad och du ansvarar personligen för att försändelsen kommer tillbaka. Du måste alltid kontakta oss via mejl på adressen jessica.arosenius@gmail.com för ett godkännande innan du returnerar en vara. Försvunna returer godkännes ej. Vill du försäkra dig om att returen kommer fram bör du skicka med rekommenderat brev. Återbetalningen sker först när varan mottagits och kontrollerats och tar ca 5–10 dagar. Om du vill byta en produkt står vi för frakten för den nya produkten.

Reklamation

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

Du måste alltid kontakta oss via mejl på adressen jessica.arosenius@gmail.com för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Beskriv felet och bifoga 1–3 bilder där felet syns tydligt. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts

Force Majeure

Vi ansvarar inte för problem som uppstår av orsaker utanför vår kontroll, vilka direkt eller indirekt förhindrar, försvårar eller gör produktion eller frakt oekonomisk, tills sådana orsaker har avlägsnats (Force Majeure). Sådana orsaker inkluderar svårigheter att inhandla råmaterial samt andra svårigheter och störningar, t ex krig, upplopp, strejk, eldsvåda, storm, olyckor, bränsle- eller energibrist, transportbrist, andra hinder och störningar för transporter till sjöss eller andra störningar gällande vår utrustning och våra lokaler, som är nödvändiga för att uppfylla kraven i vårt avtal.

Övrigt

Vi förbehåller sig rätten till ändring av all information utan föregående avisering och reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi garanterar heller inte att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida, PTS.

Personuppgifter

Genom att handla hos oss accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Vi är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen GDPR lagrar och behandlar dina uppgifter.

1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

3 Rättslig grund

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

4.1 Betalleverantör

Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.

De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är Stripe.

4.2 Fraktbolag

För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.

De fraktbolag vi samarbetar med är Postnord.

4 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

5 Rätt till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

6 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

7 Ansvarig för dataskydd

Vi är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

8 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

Vi använder en amerikansk plattform, Webflow, som drivs av Webflow Inc med säte i San Francisco Kalifornien.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Kontakt